Met een klein intermezzo deze zomer is thuiswerken al sinds maart de standaard voor wie dat mogelijk is. Met moderne digitale samenwerkingsplatformen kom je een heel eind. Maar wat doe je met je belangrijke documenten, het ondertekenen van overeenkomsten of het verkrijgen van automatische incassomachtigingen die echt werken? Allemaal gesneden koek voor het postbedrijf van de toekomst. Juist op afstand.
Razendsnel digitaal
De verschuiving naar digitaal werken is razendsnel gegaan. In 2019 werkten, volgens het CBS 3,5 miljoen mensen thuis. Het merendeel van deze groep – 2,2 miljoen mensen – deed dat incidenteel en vaak niet op een vaste dag. Een identiek onderzoek is voor 2020 uiteraard nog niet uitgevoerd. Maar uit tussentijds onderzoek bleek dat ten opzichte van het tweede kwartaal in 2019 het aandeel thuiswerkers flink is toegenomen. Onder ICT’ers is het aantal thuiswerkers verdubbeld. Maar ook bij de creatieve en taalkundige beroepen, bedrijfseconomische en administratieve beroepen en in openbaar bestuur, veiligheid en juridische beroepen is het aantal thuiswerkers gestegen.
Met een mondkapje op naar het Post.NL-punt
Samenwerken op afstand gaat prima en veilig dankzij platforms als Microsoft Teams. Zelfs voor de virtuele VrijMiBo of een informeel overleg kan het platform worden ingezet. Maar wat als je een belangrijk stuk moet verzenden per (aangetekende) post of een rechtsgeldige handtekening nodig hebt op een officieel document? Toch maar met je mondkapje op richting Post.NL-punt? Niet nodig! Dankzij de diensten van de digitale postbode kun je het gewoon zittend aan de keukentafel of vanuit je keurig ingerichte homeoffice dit met een druk op de knop regelen.
Veilig, rechtsgeldig en efficiënt
Zo kun je dankzij de dienst Aangetekend Mailen of Aangetekend Mailen Plus er – net als de juristen van ARAG – voor kiezen documenten beveiligd en rechtsgeldig te versturen via e-mail. Zo bespaar je niet alleen kosten, maar ook veel tijd en, zeker in de huidige situatie, vermijd je veel gedoe. Met onze geavanceerde Digitale Handtekening kun je een digitale handtekening ook voor juridische zaken of belangrijke overeenkomsten ingezet worden zonder de efficiency uit het oog te verliezen. Nieuwe klant en op zoek naar een snelle, slimme manier om een (zakelijke) incassomachtiging af te sluiten zonder de papieren rompslomp? Met onze geïntegreerde SEPA-koppeling kun je dit proces eenvoudig digitaliseren. Natuurlijk niet voordat je het KYC-identificatieproces digitaal hebt doorlopen. Ook zonder incassomachtiging of KYC-identificatie kun je het voor je klanten gemakkelijker maken om een factuur te betalen door gewoon een betaallink aan de Aangetekende Mail toe te voegen. En in het uitzonderlijke en onwaarschijnlijke geval dat ons digitale postbedrijf van de toekomst het even af laat weten, bieden wij de optie voor een fall back to paper. In dat geval wordt de bijlage wordt geprint en door Post.NL of Bpost bezorgd bij de bedoelde ontvanger. Wij kunnen eenvoudig een koppeling realiseren met de printstraten van onze partners zodat bij bepaalde afleverstatussen van de Aangetekende Mail het document alsnog per (aangetekende) post kan worden afgeleverd bij de ontvanger. We zouden het zelf niet durven zeggen, maar klanten noemen ons niet voor niets de Mercedes van het digitale verkeer.
Nieuwsgierig?
Ook behoefte aan meer efficiency, nu in de anderhalvemetersamenleving of ‘gewoon’ in de 24-uurseconomie? Meer weten over hoe je met de diensten van de digitale postbode je belangrijke documenten kunt versturen én afleveren, ongeacht het tijdstip en je locatie? Of ben je geïnteresseerd in een samenwerking? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee.