Veilig communiceren in sector mobiliteit

De automotive-sector kent de nodige uitdagingen. Niet alleen is er sprake van een grote push richting elektrisch rijden, maar ook autonoom rijden en autodelen is in opkomst. Daarnaast neemt digitalisering een vlucht en is de doelgroep gewend om alles online te regelen. 

Europees gecertificeerde vertrouwensdienstleverancier

Mobiliteit
Veilig communiceren binnen credit management

Klanten die ons vertrouwen

Sector mobiliteit en veilig communiceren

Of je nu werkzaam bent bij een leasebedrijf, autoverhuurbedrijf, vervoersorganisatie, fleetmanagementbureau, of in de autoverkoop of als mobiliteitsdienstverlener, met Aangetekend Mailen verzend je belangrijke documenten snel, veilig en rechtsgeldig. Als vooruitstrevende mobiliteitsprofessional kun je niet meer zonder.

Je wilt er altijd op kunnen vertrouwen dat je documenten goed aankomen, ook als je ze via e-mail verzendt. Dankzij Aangetekend Mailen weet je precies wat wanneer en door wie is ontvangen, dankzij ons betrouwbare track-en-trace-systeem. Zo helpen we jou als financieel dienstverlener om je werk slimmer en efficiënter te maken.

Veilig communiceren met onze producten in mobiliteitssector 

Mobiliteit

Creditmanagementproces zoals aanmaningen, incassobrieven, schuldbekentenissen, verklaringen van openstaande saldo’s en andere juridische correspondentie.


Communicatie rondom betalingsherinneringen, informatieverzoeken, betalingsplannen, -regelingen en -oplossingen en andere correspondentie die bijdraagt aan een positieve klantrelatie.

Mobiliteit

Dankzij het gebruik van onze prodcuten sta je stevig in je juridische schoenen.

We helpen om te voldoen aan de volgende wet- en regelgeving:

  • Ontvangsttheorie
  • NIS2

meer over certificeringen

Mobiliteit

Als enige Nederlandse eIDAS leverancier leveren wij alle veilig communicatie producten onder één suite. Alles wat je nodig hebt voor betrouwbare, rechtsgeldige en privacy vriendelijke communicatie.

Alles wat je nodig hebt voor betrouwbare, rechtsgeldige en privacy vriendelijke communicatie.

Mobiliteit

tevreden gebruikers




Vijf redenen om Aangetekend Mailen in te zetten in de sector Mobiliteit

De automotive-sector kent de nodige uitdagingen. Niet alleen is er sprake van een grote push richting elektrisch rijden, maar ook autonoom rijden en autodelen is in opkomst. Daarnaast neemt digitalisering een vlucht en is de doelgroep gewend om alles online te regelen. Van een goede maaltijd tot een nieuwe koelkast en van de wekelijkse boodschappen tot een nieuwe de nieuwste tablet. Zie die marktontwikkeling maar eens te vertalen naar de leasebranche, waar de gevolgschade een stuk groter is dan voor een online witgoedzaak of kledingwinkel. Aangetekend Mailen helpt je een eind op weg. We noemen vijf voordelen.

1. Creditmanagementproces

Door Aangetekend Mailen in te zetten, wordt het creditmanagement een stuk gestroomlijnder. Zo kun je eenvoudig herinneringen versturen, van de eerste herinnering tot aan de zogenaamde WIK-brief, de wettelijk verplichte laatste herinnering. Het is niet verplicht deze WIK-brief aangetekend te versturen. In verband met de veertiendagentermijn ben je echter wel verplicht om deze brief aantoonbaar bij de debiteur onder de aandacht te brengen. Dat krijg je met een normale e-mail of brief niet voor elkaar. Kun je dat niet aantonen, kan de rechter de buitengerechtelijke kosten afwijzen. Een aangetekende zending wordt wel voorgeschreven door Keurmerk Private Lease (artikel 22 van de algemene voorwaarden) bij het versturen van een beslaglegging. Met Aangetekend Mailen hou je volledig grip op klant en debiteur én voldoe je aan de gestelde wet- en regelgeving, zonder dat het je extra tijd en geld kost.

2. Koppeling met bestaande softwarepakketten

In de leasebranche komen diverse softwarepakketten voor die het creditmanagement- of contractproces ondersteunen. Voor de meest voorkomende pakketten hebben wij de inzet van Aangetekend Mailen zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Zo is Aangetekend Mailen naadloos te integreren met pakketten als TwikeyPayt en Onguard, POM, Collect Online, S4Dunning, maar ook met andere al dan niet branchespecifieke pakketten. Verder zien we dat er graag en veelvuldig gebruik wordt gemaakt van de mailintegratie voor de overige communicatie met klanten. Behalve naadloze software-integraties die handmatige processen automatiseren, verzorgen we ook workflow-integraties die precies aansluiten op jullie wensen. Geautomatiseerd versturen en opvolgen? Geen probleem!

3. Automatisering order-to-cashproces

Het minimaliseren van de openstaande facturen begint vaak bij de onboarding van nieuwe klanten. In dat proces hebben wij samen met Twikey een volledig onboardingproces ontwikkeld. Dat begint bij het ondertekenen van contracten. De – rechtsgeldige – digitale handtekening is heel eenvoudig gezet. Is de handtekening eenmaal verkregen, kan direct het proces om een rechtsgeldige automatische incasso te verkrijgen in gang worden gezet. Zo wordt het onboardingproces én het hele order-to-cashproces – inclusief identificatie – geautomatiseerd en heb je er geen omkijken meer naar. Op die manier krijg je meer grip op het verkoopproces en een verhoogde conversie op de automatische incasso, met minder risico op stornering.

4. Kortere doorlooptijd

Omdat er veel minder tijd zit tussen actie en reactie, verloopt het proces veel sneller dan het fysieke proces. PostNL bezorgt je fysieke brieven binnen Nederland – afhankelijk van de opgegeven voorkeur – binnen 24, 48 of 72 uur, maar doet dat alleen van dinsdag tot en met zaterdag. Als het om aangetekende poststukken gaat, moet je minimaal vijf en soms wel veertien dagen wachten voor je weet of iets is aangekomen of niet. Door voor Aangetekend Mailen te kiezen, heb je direct resultaat en kun je je auto’s veel eerder uitleveren en factureren. Zelfs al was voorheen het order-to-cash-proces geen fysiek aangetekend proces, omdat Aangetekend Mailen zorgt voor een kortere doorlooptijd en een rechtsgeldige digitale handtekening met iDIN, kiezen veel leasemaatschappijen nu voor deze manier van afhandelen. Zo hoeft de toekomstige klant of gebruiker niets meer te printen, ondertekenen, inscannen en retour te sturen. Ook in je eigen proces hoeft er niemand meer fysiek een offerte in te kloppen.

5. Reductie foutgevoeligheid

Een B2B-machtiging binnen de leasewereld moet voldoen aan een aantal eisen. Als zo’n machtiging niet goed is geregistreerd bij de bank van de debiteur, mislukt de incasso of kan de debiteur tot 13 maanden na afgifte de incasso nog intrekken. Door het proces op de juiste manier te digitaliseren is zo’n zakelijke machtiging binnen een minuut geregistreerd bij de bank en kan deze tot maar maximaal zes weken na afgifte worden gestorneerd. Het papieren proces is niet alleen vele malen trager, het is ook veel foutgevoeliger.

Onze producten

Mobiliteit
Aangetekend Mailen

Verstuur documenten met dezelfde juridische waarde als een fysiek aangetekende brief, supersnel en 24/7 te volgen.

Mobiliteit
Beveiligd Mailen

Bescherm privacygevoelige informatie tegen datalekken, eenvoudig en instelbaar naar geldende sectoreisen.

Mobiliteit
Digitaal Ondertekenen

Onderteken belangrijke digitale documenten, rechtsgeldig met verschillende authenticatie mogelijkheden.

Mobiliteit
Grote Bestanden Versturen

Deel snel en veilig grote bestanden, gemakkelijk gecombineerd met onze andere vertrouwensdiensten.

Benieuwd naar onze digitale, beveiligde en rechtsgeldige oplossingen? Naast onze algemene brochures, kennisgidsen en rapporten, hebben we ook sector specifieke documenten voor o.a. juridische sector, zorg, overheid en credit management. Download eenvoudig de informatie die je nodig hebt en leer hoe onze oplossingen net zo makkelijk werken als het versturen van een e-mail.

Mobiliteit