Onze klant KPN aan het woord

Harry Heijes is IT-directeur KPN Zakelijke markt. Een gedreven manager met een innovatieve blik en dertig jaar ervaring in het bouwen en veranderen van organisaties op het grensvlak van business en IT. ‘De kracht van Aangetekend Mailen is dat het heel eenvoudig in gebruik is. De machinerie die erachter schuilgaat, is voor de gebruiker niet van belang.’

KPN is klant en partner van Aangetekend

Kwalitatief goede API’s

KPN is klant en partner van Aangetekend

Inmiddels ben ik zo’n vier maanden aan de slag bij KPN als IT-directeur voor de zakelijke markt, waar Aangetekend al sinds 2013 een samenwerking mee heeft. Niet de meest ideale tijd om een nieuw bedrijf goed te leren kennen, en mijn prioriteit heeft natuurlijk gelegen bij mijn team. Maar wat ik al wel weet is dat we in onze KPN API Store de Aangetekend Mailen API – ook wel Registered E-mail API genoemd – aanbieden. Met de KPN API Store ondersteunen wij bedrijven in hun digitale innovatieproces door kwalitatief goede API’s op een laagdrempelige manier beschikbaar te stellen via één platform. Het is als het ware een one-stop-shop waar klanten API’s van zowel KPN als van derden kunnen kiezen. De API van Aangetekend Mailen hoort wat mij betreft absoluut in dat rijtje van API’s.


KPN is klant en partner van Aangetekend

Ik ben erg gecharmeerd van slimme oplossingen die simpel in gebruik zijn

Harry Heijes, IT-directeur KPN Zakelijke markt

Elegante oplossing

Ik kwam in contact met het team van Aangetekend B.V. toen ik directeur End User Services bij ABN Amro Bank was. Voor een bank is een proces als het versturen van aangetekende post heel belangrijk. De mogelijkheid om dat te digitaliseren via een dienst als Aangetekend Mailen maakte me op z’n minst nieuwsgierig. Ik heb de ins en outs besproken met Philip van Aangetekend, en al snel hebben we besloten een pilot te doen bij Operations. Daar heeft het inzetten van Aangetekend Mailen ervoor gezorgd dat we de doorlooptijd enorm hebben kunnen verkorten. Je moet je voorstellen dat voor sommige processen meermalen poststukken heen en weer moeten van en naar de klant. Een doorlooptijd kan door deze oplossing van weken naar uren gaan.

Die machinerie is niet interessant voor de eindgebruiker

KPN is klant en partner van Aangetekend

Ik ben zelf erg gecharmeerd van oplossingen die heel simpel in gebruik zijn. Dat is precies wat Aangetekend Mailen is. Dat daar een enorme machinerie achter schuilgaat, met hashcodering en andere hele slimme toeters en bellen, is niet interessant voor de eindgebruiker. Alles wat hij of zij nodig heeft, is toegang tot het vertrouwde e-mailpakket. Dat is mijns inziens de absolute kracht van de oplossing. Daarnaast omarmen inmiddels ook juristen Aangetekend Mailen. Bij veel organisaties wordt vastgehouden aan de mijn-omgeving.

Zo’n mijn-omgeving is natuurlijk mooi, maar wees eerlijk, hoeveel klanten kijken daar een paar keer per dag naar? Je kunt beter aansluiten op een kanaal dat de klant wel continu gebruikt: e-mail. Als je kunt zorgen dat de communicatie binnen dat kanaal veilig verloopt, als je honderd procent zeker weet dat de afzender ook ècht de afzender is en dat de inhoud niet gemanipuleerd is, wat wil je dan nog meer? Bovendien wil je ook eenvoudig, beveiligd en rechtsgeldig kunnen communiceren met andere stakeholders dan alleen je klanten. Dan voldoet een mijn-omgeving al sowieso niet. Heb ik het nog niet eens gehad over de snelheid waarmee je kunt communiceren. Ja, meteen toen ik ermee geconfronteerd werd, vond ik het een erg charmante oplossing.

Meer weten?

Benieuwd hoe Aangetekend Mailen een rol in jouw organisatie kan spelen? Geïnteresseerd in een samenwerking? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee. Meer weten over KPN? Check dan de website.