Hoe een heftig jaar toch lichtpuntjes met zich mee kan brengen

Op 1 januari keek 2020 ons net zo veelbelovend aan als alle andere nieuwe jaren. Al snel bleek het een zorgelijk jaar te zijn, dat getekend werd door onrust, zorgen en een gemis aan sociaal contact. In deze blog blikt Philip Voogt terug op dit bewogen jaar.

Groei

Veel branches werden dit jaar geraakt door de coronacrisis, maar wij zagen de acceptatie van onze dienst eigenlijk alleen maar sneller toenemen. Een geluk bij een ongeluk, zullen we maar zeggen. We mochten veel nieuwe klanten verwelkomen en bestaande klanten zijn onze diensten nog intensiever gaan gebruiken. Waar voorheen veel medewerkers toch nog gewend waren om het secretariaat in te schakelen bij het versturen van belangrijke stukken, konden ze nu zelf van aan de keukentafel aan de slag.

Januari

Sinds het begin van dit jaar is de nieuwe Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) van kracht. Dat betekent niet alleen dat veel mensen nu een arbeidsovereenkomst moeten krijgen, maar ook dat – in de toekomst – documenten als nieuwe arbeidsovereenkomsten, waarschuwingsbrieven, ontslagbrieven en vaststellingsovereenkomsten verzonden en geregistreerd moeten worden. Dat bezorgt menig HR-medewerker behoorlijke hoofdpijn. Veel (grote) retailers zijn daarom actief en met succes gebruik gaan maken van de Aangetekend Mailen-software om de communicatie efficiënt, beveiligd en rechtsgeldig te laten verlopen.

Februari

In februari zag onze strategie van in-app-koppelingen het levenslicht. Daarmee ontsluiten we steeds meer softwarepakketten. Door deze samenwerkingen wordt het voor klanten steeds makkelijker en logischer om vanuit één pakket documenten direct beveiligd en rechtsgeldig te kunnen versturen.

Maart

Op 24 maart werd er, met gepaste afstand tot elkaar, een toost uitgebracht bij Aangetekend Mailen. Na tweeëneenhalf jaar hard werken en de nodige tegenslagen die je als pionier in dit soort trajecten helaas moet meemaken, verschenen we dan eindelijk op de lijst van qualified Trust Service Providers, een langverwachte status die tot nu toe was voorbehouden aan een klein aantal grote organisaties, zoals KPN, QuoVadis, het ministerie van Defensie en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.’

April

In april waren we op bezoek bij RTLZ, die met het platform ‘Next Level Corona Solutions’ werkend Nederland weer op gang probeert te krijgen. Aangetekend Mailen kwam in een speciale uitzending aan bod als een van de oplossingen die thuiswerkend Nederland het leven wat gemakkelijker maakt.

Mei

Mei bracht voor mij persoonlijk een enorm hoogtepunt: op 12 mei werd ik voor de tweede keer vader. Onze zoon werd tijdens de eerste coronagolf geboren, dus dat betekende kraambezoek aan het raam. Dat was enorm vreemd, maar natuurlijk ook weer heel bijzonder om mee te maken.

Juni

In juni brachten we weer even onder de aandacht hoe groot het belang is van een betrouwbare digitale handtekening. Wij kozen bewust niet voor de gewone digitale handtekening, maar voor de geavanceerde, omdat dit beter past bij onze qTSP-status. Zo kan deze handtekening ook voor juridische zaken ingezet worden zonder de efficiency uit het oog te verliezen.

Juli

Juli was een drukke maand. Sinds het begin van die maand kunnen klanten van KBC, KBC Brussels en CBC vanuit hun bankapp een aangetekende mail versturen. Ronald Boer, onze customer succes manager, beklom meerdere Europese 4.000-meter-bergen, waaronder de Zumsteinspitze van 4.563 meter hoogte, de op twee na hoogste berg in Europa. Ook werkten we hard om onze website van het certificaat Privacy Verified te voorzien. Dankzij dit certificaat zien onze websitebezoekers in een oogopslag dat onze website aan de AVG voldoet. Mr. Linde Mensink, juridisch adviseur bij ICTRecht Privacy B.V., schreef voor ons een blog over hoe je, net als wij, de AVG voor je kunt laten werken.

Augustus

In augustus krabbelde het land langzaamaan uit de eerste lockdown. Iedereen stapte vol goede moed het openbare leven weer in. Wij maakten een korte bedrijfsfilm waarin we het belang onderschreven van vasthouden aan je doelen, ook in tijden van onzekerheid.

September

Gedurende dit jaar hebben wij onze kernwaardes gelanceerd. Na durven vernieuwen, eerlijk en direct, sterker dan ego, verantwoordelijk, elke klant beter, lanceerden we in september de kracht van eenvoud. Dat illustreerden we aan de hand van een blog over de Cruijffiaanse uitspraak: ‘Het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen.’

Oktober

In oktober besteedden we aandacht aan de extra uitdagingen die online identificatie met zich meebrengt. Want hoe weet je dat de persoon die je denkt voor je te hebben ook daadwerkelijk de juiste persoon is? En ook nadat de identificatie akkoord is bevonden, moet de klant voortdurend worden gemonitord. Hoe pak je dat in een virtuele wereld aan?

November

Gedurende het hele jaar organiseerden wij vele interessante webinars. Als het bezoeken van klanten niet mogelijk is, dan delen we op deze manier graag onze kennis. Zo kunnen we toch onze klanten vertellen over hoe wij als digitale postbode continu onze diensten uitbreiden met opties die een bijdrage leveren aan het proces van de klant.

December

In december werden we uitgeroepen tot Marketing Master tijdens de KPN API Store Awards 2020. Geen staande ovatie maar wel een prijs waar wij trots op zijn!

Op naar een fris, onbeschreven 2021

Kortom, het was een moeilijk jaar, maar als ik zo terugkijk, bracht het jaar ons toch nog aardig wat hoogtepunten. Ik ben trots op wat we het afgelopen jaar hebben bereikt, samen met ons team en onze partners. Maar, net als iedereen, kijk ook ik uit naar 2021. We zien vol vertrouwen 2021 ons tienjarig jubileum tegemoet, met een nieuwe look&feel van de Aangetekende Mails en de komst van Beveiligd Mailen. Ik kijk ook erg uit naar de lancering van onze consumentenoplossing. Wat PostNL biedt in de fysieke wereld, regelen wij digitaal. Daarmee worden wij in 2021 het postbedrijf van de toekomst en zijn wij vastberaden ook van 2021 weer een succesvol jaar te maken. We kijken ernaar uit om in 2021 weer verder te groeien, samen met onze klanten, partners en collega’s. Ben je benieuwd wat onze digitale postbodes voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee.

Download onze brochure

Zij maken al gebruik van onze oplossingen

Meer informatie ontvangen?

Benieuwd hoe Aangetekend Mailen in de praktijk werkt? Plan een persoonlijke afspraak in met een van onze experts.

Ontvang onze brochure via een Aangetekende Mail. Zo ervaar je direct het proces aan de ontvangende kant.

Andere klanten gebruiken ook

Digitaal Ondertekenen

Overeenkomsten moeten rechtsgeldig ondertekend zijn. Ook met een digitale handtekening moet dit waterdicht zijn. Optioneel kan er een extra identificatie gevraagd worden voor meer zekerheid.

Lees meer >>

Beveiligd Mailen

Privacygevoelige data moet worden beschermd tegen verlies, diefstal of hacken. Gebruik altijd veilig mailen om dit te voorkomen. Als de mail niet veilig kan worden afgeleverd, krijgt de ontvanger een bericht om de mail veilig op te halen.

Lees meer >>

Grote Bestanden Mailen

Het kan soms lastig zijn om een groot bestand via de mail te verzenden, omdat dit de mailserver flink belast. Of de bijlage bevat privacygevoelige data. Verstuur bijlagen veilig en gemakkelijk via de server van Aangetekend.

Lees meer >>

  Certificeringen

De enige Nederlandse eIDAS gekwalificeerde vertrouwensdienst voor een elektronische Aangetekende brief.

EU Trusted service providers >>

Back To Top