Aangetekend Mailen
Doorlooptijd van je dossiers verkorten? Zo doe je dat!
We schreven al eerder over waarom de overstap van papier naar digitaal in het creditmanagementproces je zo veel kan opleveren. Maar wist je dat een van de voordelen is dat de doorlooptijd van je dossiers een stuk korter wordt als je alles automatiseert?
Inhoud
Minder tijd verloren
Als je je creditmanagementproces automatiseert, verloopt het proces een stuk sneller. Er gaat immers geen tijd meer verloren door het fysieke transport van je poststukken. Als je een aangetekend stuk met de post verstuurt, wordt je brief voorzien van een dagtekening, maar daarna geef je het proces uit handen aan de postbode. Je moet maar afwachten wanneer je brief bij de geadresseerde belandt en eer je zeker weet wat er met je brief is gebeurd, ben je minimaal vijf, maar misschien zelfs wel veertien dagen verder. Als je je gewone poststuk fysiek verstuurt, is er überhaupt geen enkele zekerheid wat er met je post gebeurt.
Voorkom discussie
Door je brief als Aangetekende Mail te versturen, is het moment van verzenden vrijwel gelijk aan het moment van ontvangst. Daarmee voorkom je discussie over wanneer een brief op de deurmat is gevallen. En, misschien nog wel belangrijker, als er betaald is, weet je ook direct dát er betaald is. Zo wordt je cashmanagementproces nog beter. Bij een papieren proces, weet je vaak pas op de uiterste betaaldatum of er werkelijk betaald is, of niet. Eerder kun je niet overgaan tot actie. Dankzij de inzet van Aangetekend Mailen heb je volledige zekerheid over wie, wat, wanneer met wie heeft gecorrespondeerd.
Kwaliteit e-mailadres hoger dan postadres
Wat ook meespeelt is dat, door de enorme vlucht die e-commerce heeft genomen, de kwaliteit van een e-mailadres tegenwoordig vaak hoger is dan die van een fysiek postadres. Hoe vaak gebeurt het niet dat iemand iets bestelt op een Zalando, bol.com of Coolblue en het pakketje laat bezorgen op werk, bij de buren of op een pick-up-point? Het opgegeven adres is dan niet het woonadres. Als iemand vervolgens achterblijft in betaling, is die persoon makkelijker op het mailadres te bereiken dan op het postadres. Onze ervaring van de afgelopen jaren heeft uitgewezen dat men minder snel van e-mailadres verhuist dan van een woonadres.
Meer weten?
Zo zijn er nog veel meer voordelen van het digitaliseren van je processen. Meer weten? Download dan hier ons whitepaper! Benieuwd hoe Aangetekend Mailen een rol in jouw organisatie kan spelen? Geïnteresseerd in een samenwerking? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op, we denken graag met je mee.
Andere artikelen
Ontdek alles over
veilig communiceren
bij Aangetekend
Benieuwd naar onze digitale, beveiligde en rechtsgeldige oplossingen? In onze Academy vind je niet alleen algemene brochures, whitepapers en gidsen, maar ook sector-specifieke documenten voor o.a. juridische sector, zorg, overheid en credit management. Download eenvoudig de informatie die je nodig hebt en leer hoe onze oplossingen net zo makkelijk werken als het versturen van een e-mail. Klik op de afbeelding of onderstaande knop en krijg direct toegang tot de documenten.
Digitaal. Beveiligd. Rechtsgeldig.
Aangetekend Mailen
Verstuur documenten met dezelfde juridische waarde als een fysiek aangetekende brief, supersnel en 24/7 te volgen.
Beveiligd Mailen
Bescherm privacygevoelige informatie tegen datalekken, eenvoudig en instelbaar naar geldende sectoreisen.
Digitaal Ondertekenen
Onderteken belangrijke digitale documenten, rechtsgeldig met verschillende authenticatie mogelijkheden.
Grote Bestanden Versturen
Deel snel en veilig grote bestanden, gemakkelijk gecombineerd met onze andere vertrouwensdiensten.