Veelgestelde vragen

Heb je onze stuksoplossing gebruikt of wil je deze gaan gebruiken en heb je een vraag? Bekijk hier de antwoorden op veel gestelde vragen. Staat je antwoord er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze supportafdeling. Het formulier vind je helemaal onderaan deze pagina.

Europees gecertificeerde vertrouwensdienstleverancier

Veelgestelde vragen
veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen en antwoorden

  1. Wat is een Aangetekende Mail?

    Een Aangetekende Mail is net als een Aangetekende Brief, maar dan in een modern, digitaal jasje. Met Aangetekend Mailen is het versturen en ontvangen van belangrijke documenten super eenvoudig. Als verzender kun je moeiteloos je documenten versturen, en de ontvanger kan ze direct openen, zonder te hoeven wachten op de postbode. Dit bespaart je niet alleen tijd en geld, maar is ook nog eens veel duurzamer.

  2. Wat kost het versturen van een Aangetekende Mail?

    Per ontvanger, dus per ontvangend mailadres, betaal je een bedrag van €5,45 inclusief BTW. Het is ook mogelijk om de Aangetekende e-mail direct naar meerdere ontvangers te sturen, het bedrag is dan ook altijd €5,45 per ontvanger.
     
    Betalen kan alleen digitaal, dit is mogelijk met een persoonlijk of zakelijk bank account.

  3. Wat gebeurd er na het versturen van een Aangetekende Mail?

    Ontvangende e-mailadressen ontvangen een aankondiging. Als deze ‘envelop’ is afgeleverd kan je als verzender al aantonen dat je de ontvanger te hebt bereikt.
     
    Als verzender ontvang je direct een bevestiging met een link naar het track&trace biljet, een betaalbewijs en een kopie van de verzonden e-mail. Bewaar deze e-mails goed.

  4. Ik heb geen bevestiging ontvangen, wat nu?

    Controleer ook altijd even je spamfolder als je geen bevestiging(en) hebt ontvangen. Soms kan het een aantal minuten extra duren voordat de e-mail in je inbox komt.

  5. Wat is een aankondiging?

    De aankondiging kan je vergelijken met de fysieke, gesloten envelop om jouw e-mail. Deze aankondiging is noodzakelijk om juridisch gelijk te zijn aan een aangetekend poststuk. In de aankondiging is alleen het onderwerp, de afzender en de naam van bijlage(s) zichtbaar. Als een ontvanger de aankondiging accepteert, ontvangt hij/zij het originele bericht.

  6. Wat betekenen de statussen op het biljet?

    Na het versturen van je Aangetekende Mail, ontvang je een bevestiging per e-mail (check ook je spam inbox). Hier kan je het statusbiljet openen, deze kan verschillende statussen bevatten.

    – Bij het gebruik van Aangetekend Mailen is het belangrijk dat je als verzender kan aantonen dat de aankondiging is afgeleverd bij het juiste e-mailadres.
    – Bij de status ‘Aankondiging afgeleverd’ voldoe je aan de ontvangsttheorie, ook als de e-mail niet wordt geaccepteerd of geweigerd.

  7. Ik heb een fout gemaakt bij het versturen, wat nu?

    Fouten maken is menselijk, het kan gebeuren dat je een type fout maakt in bijvoorbeeld het verzendadres. Controleer dit voor het versturen dus altijd extra goed.
     
    Belangrijk om te weten:
    – Wij hebben géén inzage in de inhoudelijke mail en kunnen deze ook niet opnieuw versturen.
    – Wij kunnen daarmee geen enkele wijziging doen in de mail of mailadressen.
     
    Net als bij een fysiek poststuk zal je de zending opnieuw moeten sturen.

  8. Wat is iDIN?

    iDIN is een dienst van de Nederlandse banken waarmee consumenten met hun eigen bank-app veilig en vertrouwd kunnen inloggen en identificeren.

  9. Waarom moet ik me identificeren met iDIN?

    Om een aangetekende e-mail te versturen is het een juridische eis dat er een identificatie van de verzender plaatsvindt. De gegevens worden veilig en tijdelijk door ons opgeslagen, absoluut niet met derden gedeeld, dus ook niet met ontvangende e-mailadressen.

  10. Het lukt me niet om te identificeren via iDIN, wat nu?

    Dit kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld een storing bij de iDIN zelf of jouw bank specifiek. Wachten en later opnieuw proberen kan helpen. Check voor actuele storingen deze website: [url]
     
    Het kan ook zo zijn dat jouw bank niet aangesloten is bij iDIN. Staat jouw bank er niet tussen? Helaas, u kunt nu nog geen aangetekende e-mail versturen. Identificeren is een vereiste en dit kan alleen via iDIN.
     
    Deelnemende banken:
    – ABN Amro
    – ASN Bank
    – Bunq
    – ING
    – Rabobank
    – Regio bank
    – SNS Bank
     
    Let op: je kan alleen identificeren met een persoonlijk bankaccount, niet met een zakelijk bank account.

  11. Wat doet de optie “Taal ontvanger”?

    De gekozen taal word toegepast op onze standaard e-mail templates, zoals de aankondiging en herinneringen. Dit heeft geen invloed op de mail die jij zelf opstelt of de bijgevoegde bijlage(s).

  12. Mijn vraag staat er niet tussen

    Staat je antwoord er niet tussen? Neem dan contact op via onderstaand formulier. Onze collega’s proberen binnen 2 werkdagen je vraag te beantwoorden.

Neem contact op als je antwoord niet bij de veelgestelde vragen staat

"*" geeft vereiste velden aan

Jouw gegevens

Naam*
E-mailadres*

Informatie over de Aangetekende Mail

Heb je een Aangetekende Mail verzonden?*

Over welke stap in het proces gaat de vraag?*

Vanaf welke e-mailadres wil je een Aangetekende mail versturen?*
Naar welke e-mailadres wil je een Aangetekende mail sturen?*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.