Huur opzeggen bij overlijden
Het kan helaas gebeuren dat je met een overlijdenssituatie te maken krijgt. Als er iemand in je omgeving overlijdt, is dat een ingrijpende en verdrietige situatie. Als nabestaande valt er veel te regelen, waaronder het opzeggen van de huurovereenkomst.
- Opstellen van je e-mail
- Controleren van je e-mail
- Identificeren zodat we zeker weten wie je bent
- Betalen voor verzending € 5,45
Huur opzeggen per mail
In de wet staat dat de huur per aangetekende brief opgezegd dient te worden. Inmiddels is er gelukkig ook jurisprudentie waaruit blijkt dat een opzegging per e-mail ook aan de wettelijke vereisten kan voldoen. Belangrijk daarbij is dat aantoonbaar moet zijn dat de verhuurder de opzegging heeft ontvangen. Met het gebruik van Aangetekend Mailen ontvang je, na het versturen van de opzegging, direct het bewijs van de verzending in jouw eigen mailbox.
Hoe huur opzeggen bij overlijden?
De huurovereenkomst eindigt niet op het moment van overlijden van de huurder, en blijft enige tijd bestaan. Overlijdt de huurder en blijft er niemand in de woning wonen? Dan kan je als nabestaande het huurcontract opzeggen. Hiervoor dient te verhuurder een kopie van de overlijdensakte te ontvangen samen met de opzegging van de huurovereenkomst. Wij hebben hieronder een gratis voorbeeldbrief beschikbaar die gebruikt kan worden voor het opzeggen van de huurovereenkomst bij overlijden.
Hoe werkt het?
Een aangetekende e-mail verstuur je eenvoudig via de knop ‘Verstuur nu’. Je stelt de tekst op en voegt eventuele bijlagen toe. Bij de volgende stap kun je de email en alle velden controleren. Om een aangetekende e-mail te kunnen versturen is het wettelijk vereist dat je je identificeert. Dit doen wij met iDIN en dat werkt via je bank. Als laatste stap volgt de betaling via iDEAL waarna de Aangetekende Mail wordt verstuurt. Een kopie van de Aangetekende Mail en de track & trace ontvang je in je inbox.
Stap 1
Opstellen e-mail
Stap 2
Controleren e-mail
Stap 3
Identificeren
Stap 4
Betalen
Voordelen van Aangetekend Mailen
Ultiem gemak
Je verstuurt supersnel belangrijke documenten met extra zekerheid, zonder dat je de deur uit hoeft.
Veilig en rechtsgeldig
Je e-mail en bijlagen worden beveiligd verzonden. Daarbij ontvang je een verzendbewijs én een ontvangstbewijs.
Snel en direct
Jouw Aangetekende e-mail wordt direct aangeboden aan de ontvanger, zonder wachttijd.
24/7 te volgen
Je hebt tijdens het hele proces volledig inzicht in de voortgang van je e-mail.
Kostenbesparend
Een Aangetekende e-mail is goedkoper dan de fysieke variant waarbij ‘gewicht’ ook niet uitmaakt voor de prijs die je betaald.
100%
rechtsgeldig in EU
Aangetekend Mailen voldoet volledig aan Europese regelgeving. De rechtbank erkent de aangetekende e-mail als juridisch bewijs.
85%
hogere attentiewaarde
Bezorging via Aangetekend Mailen trekt veel meer aandacht dan een gewone e-mail of poststuk.
2
minuten slechts
Supersnel versturen én bezorgen zonder dat je de deur uit hoeft.
Waarom Aangetekend Mailen?
Een Aangetekende Mail versturen is eenvoudiger en voordeliger dan het versturen van een aangetekende brief per post. Daarnaast heb je meer zekerheid dat het bericht ook daadwerkelijk bij de ontvanger terecht komt. Na de verzending ontvang je direct een statusmail in je eigen mailbox met een statusbiljet. Met het statusbiljet kan je de real-time status van je Aangetekende Mail volgen. Hierdoor heb je meer grip op de situatie en kan je met een gerust hart belangrijke informatie via een Aangetekende Mail versturen.