Aangetekende brief belastingdienst

Wil je een aangetekende brief naar de Belastingdienst sturen?

  • Veilig versturen van belangrijke gegevens
  • Rechtsgeldig vergelijkbaar aan een aangetekende post
  • 24/7 ongeacht tijd en locatie kunnen versturen
  • Goedkoper verstuur voor slechts € 5,45

Extra zekerheid bij het versturen van je aangetekende brief!

Verstuur direct
Aangetekend Versturen

Rechtsgeldig

Veilig Mailen

Beveiligd

Aangetekend Efficient

Efficiënt

Aangetekende Brief

Kostenbesparend

Waarom aangetekende brief
Belastingdienst?

Het communiceren met de Belastingdienst is niet altijd eenvoudig. Als je al een medewerker telefonisch te spreken krijgt is het nog maar de vraag of de gemaakte afspraken worden opgevolgd. Daar komt bij dat veel belangrijke zaken schriftelijk met de Belastingdienst moeten worden afgehandeld. Het komt helaas regelmatig voor dat de reactie van de Belastingdienst uitblijft. Dan is het zeer lastig te achterhalen waar de brief is gebleven. De Belastingdienst geeft dan vaak het advies de brief opnieuw te versturen, wat onnodige handelingen met zich mee brengt.

De oplossing is om de brief aangetekend te versturen. Dit kan door de brief op te stellen en naar het postkantoor te gaan en daar voor €9,05 de brief aangetekend te laten versturen. Met Aangetekend Mailen verstuur je jouw aangetekende brief digitaal naar de Belastingdienst voor slechts €5,45 zonder dat je daarvoor de deur uit hoeft.

Na het versturen van jouw Aangetekende Mail ontvang je direct een statusmail met het statusbiljet in jouw eigen mailbox. Met het statusbiljet kan je real-time de status van jouw Aangetekende Mail volgen. Zo zie je bijvoorbeeld wanneer de aankondiging is afgeleverd en of de ontvanger de Aangetekende Mail heeft opgevraagd of geweigerd.


Voordelen
van Aangetekend Mailen

  • Veilig belangrijke gegevens versturen
  • Rechtsgeldig bewijs van verzenden en inhoud
  • Eenvoudig in gebruik
  • Goedkoper dan een fysieke aangetekende brief
  • Snelheid na verzenden gelijk bij de ontvanger aangeboden
  • Track & Trace volg jouw zending
  • 24/7 ongeacht tijd en locatie
  • Zekerheid dat jouw brief wordt aangeboden

E-mailadres van de Belastingdienst

De Belastingdienst communiceert niet in alle gevallen per e-mail. Om deze reden is er geen algemeen e-mailadres van de belastingdienst kenbaar. Het e-mailadres van de Belastingdienst is op twee manieren te verkrijgen:

  • Je hebt een brief ontvangen waarin een e-mailadres van de Belastingdienst vermeld staat.
  • Je bent gebeld door de Belastingdienst en een medewerker heeft een e-mailadres doorgegeven.

Heb je contact met een specifieke medewerker van de Belastingdienst? Zet dan de naam van de contactpersoon in het onderwerp veld. Zo heb je meer kans dat je Aangetekende Mail ook daadwerkelijk bij de juiste persoon binnen de Belastingdienst terecht komt.

Aangetekend Mailen naar de Belastingdienst

Het komt zelden voor dat met name geadresseerde personen binnen de Belastingdienst een Aangetekende Mail niet ophaalt. Dit komt vaak voort vanuit onwetendheid. Aangetekend Mailen is een gekwalificeerde vertrouwensdienstverlener conform eIDAS-Verordening en levert de vertrouwensdienst “digitaal aangetekende zending” ofwel “Electronic Registered Delivery Service (ERDS)”. De eIDAS-Verordening is bindend voor alle EU lidstaten en overheids-(gerelateerde) organisaties en hebben dus een acceptatieplicht van de services uit deze Verordening.

Waarom Aangetekend Mailen?

Een Aangetekende Mail versturen is eenvoudiger en voordeliger dan het versturen van een aangetekende brief per post. Daarnaast heb je meer zekerheid dat het bericht ook daadwerkelijk bij de ontvanger terecht komt. Na de verzending ontvang je direct een statusmail in je eigen mailbox met het statusbiljet. Met het statusbiljet kan je de real-time status van je Aangetekende Mail volgen. Hierdoor heb je meer grip op de situatie en kan je met een gerust hart belangrijke informatie via een Aangetekende Mail versturen.

Hoe werkt Aangetekend Mailen?

Je klikt op de knop “Verstuur Direct”. Om te beginnen vul je eerst jouw eigen e-mailadres in. Vervolgens stel je de Aangetekende Mail op en voeg je eventueel een bijlage toe. Bij de volgende stap vragen we je om de ingevulde gegevens te controleren. Dan volgt de betaling via iDEAL en als laatste stap de verificatie via iDIN. Hierna is de Aangetekende Mail verzonden. Een kopie van de Aangetekende Mail en de statusmail ontvang je in je inbox.

Voordelen van Aangetekend Mailen

  • Goedkoper, voor € 5,45 verstuur je digitaal de aangetekende brief over ter wereld waar deze via PostNL € 9,05 kost in Nederland en vanaf € 12,55 internationaal.
  • Gemak, ongeacht tijd en locatie kun je eenvoudig aangetekend iets versturen met de optie ‘verstuur direct’.
  • Beveiligd, met de inzet van een Aangetekende Mail ben je er zeker van dat jouw bericht via een beveiligde verbinding bij de ontvanger in de inbox komt.
  • Track & Trace, nat het versturen van je aangetekende brief krijg je direct een biljet in je inbox die real-time laat zien wat de status van jouw zending is.
  • Vertrouwd, de ontvanger krijgt vanuit jouw email adres een aangetekend bericht binnen en kan deze zonder gedoe accepteren of weigeren zonder daarvoor de deur uit te hoeven.

Aangetekend Mailen
voor slechts €5,45

Zij maken al gebruik van Aangetekend Mailen

Back To Top