Zakelijk huurcontract opzeggen

Zakelijk huurcontract opzeggen

  • Opstellen van je e-mail
  • Controleren van je e-mail
  • Identificeren zodat we zeker weten wie je bent
  • Betalen voor verzending € 5,45

Hoe moet ik huur opzeggen?

Voordat je het zakelijk huurcontract gaat opzeggen is het handig eerst na te gaan wat voor soort bedrijfsruimte je huurt. In de wet wordt verschil gemaakt tussen twee soorten bedrijfsruimten, namelijk middenstandsbedrijfsruimte en overige bedrijfsruimte. Hiervoor gelden verschillende regels waarmee je rekening dient te houden bij de opzegging. Verstuur de opzegbrief via Aangetekend Mailen zodat je bewijs hebt van de opzegging.

Middenstandsbedrijfsruimte

Een middenstandsbedrijfsruimte is een bedrijfsruimte dat voor het publiek toegankelijk moet zijn en waar het product of dienst direct geleverd wordt. Denk hierbij aan horeca- en winkelbedrijven. Een huurder van dit soort bedrijfsruimte krijgt extra wettelijke huurbescherming. De reden hiervoor is dat bijvoorbeeld winkeliers meer gebonden zijn aan plaats waar hun bedrijfsruimte is gevestigd.

Overige bedrijfsruimte

Alle bedrijfsruimten die niet onder de middenstandsruimte vallen zijn overige bedrijfsruimte. Bij overige bedrijfsruimte geldt niet dat deze voor het publiek toegankelijk moet zijn. Meestal betreft het kantoorruimtes of opslagruimtes. Hiervoor gelden in principe de algemene regels voor elke huurovereenkomst. Maar de wet geeft dit soort bedrijfsruimte extra ontruimingsbescherming.

Huurcontract 5 jaar
tussentijds opzeggen

Wil je voor het einde van de huurperiode van de huurovereenkomst af, dan kan dit niet zomaar. Tussentijds opzeggen kan alleen onder bepaalde voorwaarden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan wederzijdse instemming of als je zelf een nieuwe huurder hebt gevonden. In alle gevallen is het verstandig dit in overleg te doen met de verhuurder.

Opzegtermijn huurcontract

Als het een middenstandsbedrijfsruimte betreft dan kent de huurovereenkomst een periode van vijf jaar. Na deze vijf jaar wordt het contract automatisch verlengd met nog een vijf jaar. Daarna loopt het contract voor onbepaalde tijd door. Na het verstrijken van deze termijnen beëindigd het contract niet automatisch. Als de verhuurder of huurder de overeenkomst wil opzeggen dan dient er van te voren een opzegtermijn van één jaar in acht nemen.

Voor overige bedrijfsruimte gelden de algemene regels die voor elke huurovereenkomst gelden. De opzegtermijn van het huurcontract is gelijk aan de betalingstermijn: minimaal één maand en maximaal drie maanden. Een betalingstermijn van één maand is het meest gebruikelijk. Als er in het huurcontract een langere opzegtermijn staat dan de betalingstermijn dan hoeft daar niet aan gehouden te worden. De opzegtermijn is dan maximaal één betalingstermijn.

Stap 1

Opstellen e-mail

Zakelijk huurcontract opzeggen

Stap 2

Controleren e-mail

Zakelijk huurcontract opzeggen

Stap 3

Identificeren

Zakelijk huurcontract opzeggen

Stap 4

Betalen

Zakelijk huurcontract opzeggen

Voordelen van Aangetekend Mailen

Zakelijk huurcontract opzeggen

Je verstuurt supersnel belangrijke documenten met extra zekerheid, zonder dat je de deur uit hoeft.

Zakelijk huurcontract opzeggen

Je e-mail en bijlagen worden beveiligd verzonden. Daarbij ontvang je een verzendbewijs én een ontvangstbewijs.

Zakelijk huurcontract opzeggen

Jouw Aangetekende e-mail wordt direct aangeboden aan de ontvanger, zonder wachttijd.

Zakelijk huurcontract opzeggen

Je hebt tijdens het hele proces volledig inzicht in de voortgang van je e-mail.

Zakelijk huurcontract opzeggen

Een Aangetekende e-mail is goedkoper dan de fysieke variant waarbij ‘gewicht’ ook niet uitmaakt voor de prijs die je betaald.

Zakelijk huurcontract opzeggen

rechtsgeldig in EU




Sinds de invoering in 2016 van de Europese verordening eIDAS is een aangetekende brief versturen niet langer alleen maar fysiek per post mogelijk.

Aangetekend Mailen is een Europees gekwalificeerde vertrouwensdienst en geeft de zending dezelfde status mee als een Post aanbieder. De grote verschillen voor het versturen van een Aangetekende Mail of fysiek aangetekende poststuk zijn: kostenbesparend, ultiem gemak, veilig en rechtsgeldig, 24/7 te volgen en snel & direct. Met onze stuksoplossing is Aangetekend Mailen ook prima te gebruiken door de consument.

Zakelijk huurcontract opzeggen
Zakelijk huurcontract opzeggen

Heb je zelf een Aangetekende e-mail ontvangen en wil je zelf weten hoe een aangetekende brief versturen werkt? Een aangetekende e-mail die je via onze service ontvangt, komt van een betrouwbare afzender die jou belangrijke informatie wil toesturen en dat ook serieus neemt. Dit bericht is beveiligd en biedt dezelfde rechtskracht als een fysieke aangetekende brief. Je kan de afzender en het onderwerp controleren om zeker te zijn van de betrouwbaarheid.

Accepteren of weigeren

Je hebt een aankondigingsmail ontvangen en hebt de keuze om het bericht te accepteren of te weigeren. Wanneer je het bericht accepteert wordt de inhoud vrijgegeven. Weigeren kan ook, maar houd er rekening mee dat je dan afziet van belangrijke informatie die niet opnieuw opvraagbaar is. Maak een weloverwogen keuze, vooral als het gaat om tijdgevoelige of juridische documenten.

Klanten die ons vertrouwen