Tijdelijk huurcontract opzeggen
Als huurder of verhuurder ben je op een bepaald moment en huurovereenkomst aangegaan. Er kunnen zich altijd situaties voordoen waarbij je de overeenkomst wenst te beëindigen. Met Aangetekend Mailen verstuur je eenvoudig en rechtsgeldig jouw huuropzegging.
- Opstellen van je e-mail
- Controleren van je e-mail
- Identificeren zodat we zeker weten wie je bent
- Betalen voor verzending € 5,45
Huurcontract 2 jaar
tussentijds opzeggen
Heb je een huurovereenkomst voor een vaste periode van twee jaar of langer? De huurovereenkomst kan dan pas opgezegd worden na die vaste periode. Als de vaste periode korter is dan twee jaar kan je de huurovereenkomst wel tussentijds opzeggen. Let wel op dat alleen de huurder in deze situatie op mag zeggen, de verhuurder niet.
Opzegtermijn huurcontract
Bij het opzeggen van een tijdelijke huurovereenkomst hebben zowel de huurder als verhuurder rekening te houden met een opzegtermijn. Raadpleeg in beide gevallen eerst de huurovereenkomst voor de exacte opzegtermijn.
Opzegtermijn huurder
De opzegtermijn van een huurcontract is minimaal één maand en maximaal drie maanden. De wet bepaalt dat de opzegtermijn voor de huurder gelijk is aan de betalingstermijn voor de huur. Als je de huur per maand betaalt, is jouw opzegtermijn dus één maand. Van deze regel mag niet worden afgeweken.
Opzegtermijn verhuurder
Als verhuurder kun je enkel de huur opzeggen als daar wettelijke gegronde redenen voor zijn. Hou als verhuurder ook rekening met een opzegtermijn die afhankelijk is van de duur van de huidige huurovereenkomst.
Gratis voorbeeldbrief
Hoe werkt het?
Een aangetekende e-mail verstuur je eenvoudig via de knop ‘Verstuur nu’. Je stelt de tekst op en voegt eventuele bijlagen toe. Bij de volgende stap kun je de email en alle velden controleren. Om een aangetekende e-mail te kunnen versturen is het wettelijk vereist dat je je identificeert. Dit doen wij met iDIN en dat werkt via je bank. Als laatste stap volgt de betaling via iDEAL waarna de Aangetekende Mail wordt verstuurt. Een kopie van de Aangetekende Mail en de track & trace ontvang je in je inbox.
Stap 1
Opstellen e-mail
Stap 2
Controleren e-mail
Stap 3
Identificeren
Stap 4
Betalen
Voordelen van Aangetekend Mailen
Ultiem gemak
Je verstuurt supersnel belangrijke documenten met extra zekerheid, zonder dat je de deur uit hoeft.
Veilig en rechtsgeldig
Je e-mail en bijlagen worden beveiligd verzonden. Daarbij ontvang je een verzendbewijs én een ontvangstbewijs.
Snel en direct
Jouw Aangetekende e-mail wordt direct aangeboden aan de ontvanger, zonder wachttijd.
24/7 te volgen
Je hebt tijdens het hele proces volledig inzicht in de voortgang van je e-mail.
Kostenbesparend
Een Aangetekende e-mail is goedkoper dan de fysieke variant waarbij ‘gewicht’ ook niet uitmaakt voor de prijs die je betaald.
100%
rechtsgeldig in EU
Aangetekend Mailen voldoet volledig aan Europese regelgeving. De rechtbank erkent de aangetekende e-mail als juridisch bewijs.
85%
hogere attentiewaarde
Bezorging via Aangetekend Mailen trekt veel meer aandacht dan een gewone e-mail of poststuk.
2
minuten slechts
Supersnel versturen én bezorgen zonder dat je de deur uit hoeft.
Waarom Aangetekend Mailen?
Een Aangetekende Mail versturen is eenvoudiger en voordeliger dan het versturen van een aangetekende brief per post. Daarnaast heb je meer zekerheid dat het bericht ook daadwerkelijk bij de ontvanger terecht komt. Na de verzending ontvang je direct een statusmail in je eigen mailbox met een statusbiljet. Met het statusbiljet kan je de real-time status van je Aangetekende Mail volgen. Hierdoor heb je meer grip op de situatie en kan je met een gerust hart belangrijke informatie via een Aangetekende Mail versturen.