Huur opzeggen recreatiewoning
Zodra je weet dat je een recreatiewoning gaat verlaten is het belangrijk je huur op te zeggen. Bij wet dient dit aangetekend te gebeuren. Dit kan via aangetekende post maar goedkoper en sneller via Aangetekend Mailen.
- Opstellen van je e-mail
- Controleren van je e-mail
- Identificeren zodat we zeker weten wie je bent
- Betalen voor verzending € 5,45
Huur opzeggen recreatiewoning
Gemakkelijk beveiligd & rechtsgeldig
Aan een recreatiewoning zijn andere voorwaarden voor huur verbonden dan bij een reguliere woning. Om gedoe achteraf te voorkomen is het belangrijk dat je de huur opzegging van de recreatiewoning goed regelt. Bij wet moet dit dan ook aangetekend worden verzonden. Dat kan per aangetekende brief maar veel sneller en goedkoper per Aangetekende Mail. Met het gebruik van Aangetekend Mailen ben je zeker van een volledig rechtsgeldige opzegging zonder dat je daarvoor de deur uit hoeft. En je krijgt het bewijs van de verzending direct in jouw inbox.
Huurovereenkomst opzeggen? Houd hier rekening mee
Opzegtermijn
De opzegtermijn van een huurcontract is minimaal één maand en maximaal drie maanden. De wet bepaalt dat de opzegtermijn voor de huurder gelijk is aan de betalingstermijn voor de huur. Als je de huur per maand betaalt, is jouw opzegtermijn dus één maand. Van deze wettelijke regel mag niet worden afgeweken.
Rechtsgeldig
Doorgaans geniet de huurovereenkomst van een recreatiewoning die van korte duur is geen huurbescherming. Een huurovereenkomst moet bij wet aangetekend worden opgezegd. Met de inzet van Aangetekend Mailen verstuur je volledig rechtsgeldig de huuropzegging per email.
Borg
Bij het betrekken van de woning of het kantoorpand heb je waarschijnlijk borg betaald. Houd goed in de gaten dat je deze ook van de verhuurder weer ontvangt en benoem dit bij de huur opzegging van de recreatiewoning.
Hoe werkt het?
Een aangetekende e-mail verstuur je eenvoudig via de knop ‘Verstuur nu’. Je stelt de tekst op en voegt eventuele bijlagen toe. Bij de volgende stap kun je de email en alle velden controleren. Om een aangetekende e-mail te kunnen versturen is het wettelijk vereist dat je je identificeert. Dit doen wij met iDIN en dat werkt via je bank. Als laatste stap volgt de betaling via iDEAL waarna de Aangetekende Mail wordt verstuurt. Een kopie van de Aangetekende Mail en de track & trace ontvang je in je inbox.
Stap 1
Opstellen e-mail
Stap 2
Controleren e-mail
Stap 3
Identificeren
Stap 4
Betalen
Voordelen van Aangetekend Mailen
Ultiem gemak
Je verstuurt supersnel belangrijke documenten met extra zekerheid, zonder dat je de deur uit hoeft.
Veilig en rechtsgeldig
Je e-mail en bijlagen worden beveiligd verzonden. Daarbij ontvang je een verzendbewijs én een ontvangstbewijs.
Snel en direct
Jouw Aangetekende e-mail wordt direct aangeboden aan de ontvanger, zonder wachttijd.
24/7 te volgen
Je hebt tijdens het hele proces volledig inzicht in de voortgang van je e-mail.
Kostenbesparend
Een Aangetekende e-mail is goedkoper dan de fysieke variant waarbij ‘gewicht’ ook niet uitmaakt voor de prijs die je betaald.
100%
rechtsgeldig in EU
Aangetekend Mailen voldoet volledig aan Europese regelgeving. De rechtbank erkent de aangetekende e-mail als juridisch bewijs.
85%
hogere attentiewaarde
Bezorging via Aangetekend Mailen trekt veel meer aandacht dan een gewone e-mail of poststuk.
2
minuten slechts
Supersnel versturen én bezorgen zonder dat je de deur uit hoeft.
Waarom Aangetekend Mailen?
Een Aangetekende Mail versturen is eenvoudiger en voordeliger dan het versturen van een aangetekende brief per post. Daarnaast heb je meer zekerheid dat het bericht ook daadwerkelijk bij de ontvanger terecht komt. Na de verzending ontvang je direct een statusmail in je eigen mailbox met een statusbiljet. Met het statusbiljet kan je de real-time status van je Aangetekende Mail volgen. Hierdoor heb je meer grip op de situatie en kan je met een gerust hart belangrijke informatie via een Aangetekende Mail versturen.