Huur opzeggen bedrijfsruimte
De huur voor een bedrijfsruimte kan je als huurder meestal niet op elk moment opzeggen. Vaak heb je te maken met een huurovereenkomst voor een bepaalde periode. Voor de exacte periode is het verstandig de huurovereenkomst te raadplegen. Verstuur de opzegging via Aangetekend Mailen en ontvang direct het bewijs van verzending in jouw eigen mailbox.
- Opstellen van je e-mail
- Controleren van je e-mail
- Identificeren zodat we zeker weten wie je bent
- Betalen voor verzending € 5,45
Soorten bedrijfsruimten
In de wet wordt verschil gemaakt tussen twee soorten bedrijfsruimten, namelijk middenstandsbedrijfsruimte en overige bedrijfsruimte. Hiervoor gelden verschillende regels waarmee je rekening dient te houden bij de opzegging. Het is belangrijk eerst vast te stellen om welk soort bedrijfsruimte het gaat.
Middenstandsbedrijfsruimte
Een middenstandsbedrijfsruimte is een bedrijfsruimte dat voor het publiek toegankelijk moet zijn en waar het product of dienst direct geleverd wordt. Denk hierbij aan horeca- en winkelbedrijven. Een huurder van dit soort bedrijfsruimte krijgt extra wettelijke huurbescherming. De reden hiervoor is dat bijvoorbeeld winkeliers meer gebonden zijn aan de plaats waar hun bedrijfsruimte is gevestigd.
Overige bedrijfsruimte
Alle bedrijfsruimten die niet onder de middenstandsruimte vallen zijn overige bedrijfsruimtes. Bij overige bedrijfsruimte geldt niet dat deze voor het publiek toegankelijk moet zijn. Meestal betreft het kantoorruimtes of opslagruimtes. Hiervoor gelden in principe de algemene regels voor elke huurovereenkomst. Maar de wet geeft dit soort bedrijfsruimte extra ontruimingsbescherming.
Opzegtermijn huurcontract
Als het een middenstandsbedrijfsruimte betreft dan kent de huurovereenkomst een periode van vijf jaar. Na deze vijf jaar wordt het contract automatisch verlengd met nog een vijf jaar. Daarna loopt het contract voor onbepaalde tijd door. Na het verstrijken van deze termijnen beëindigd het contract niet automatisch. Als de verhuurder of huurder de overeenkomst wil opzeggen dan dient er van te voren een opzegtermijn van één jaar in acht nemen.
Voor overige bedrijfsruimte gelden de algemene regels die voor elke huurovereenkomst gelden. De opzegtermijn van het huurcontract is gelijk aan de betalingstermijn: minimaal één maand en maximaal drie maanden. Een betalingstermijn van één maand is het meest gebruikelijk. Als er in het huurcontract een langere opzegtermijn staat dan de betalingstermijn dan hoeft daar niet aan gehouden te worden. De opzegtermijn is dan maximaal één betalingstermijn.
Hoe werkt het?
Een aangetekende e-mail verstuur je eenvoudig via de knop ‘Verstuur nu’. Je stelt de tekst op en voegt eventuele bijlagen toe. Bij de volgende stap kun je de email en alle velden controleren. Om een aangetekende e-mail te kunnen versturen is het wettelijk vereist dat je je identificeert. Dit doen wij met iDIN en dat werkt via je bank. Als laatste stap volgt de betaling via iDEAL waarna de Aangetekende Mail wordt verstuurt. Een kopie van de Aangetekende Mail en de track & trace ontvang je in je inbox.
Stap 1
Opstellen e-mail
Stap 2
Controleren e-mail
Stap 3
Identificeren
Stap 4
Betalen
Voordelen van Aangetekend Mailen
Ultiem gemak
Je verstuurt supersnel belangrijke documenten met extra zekerheid, zonder dat je de deur uit hoeft.
Veilig en rechtsgeldig
Je e-mail en bijlagen worden beveiligd verzonden. Daarbij ontvang je een verzendbewijs én een ontvangstbewijs.
Snel en direct
Jouw Aangetekende e-mail wordt direct aangeboden aan de ontvanger, zonder wachttijd.
24/7 te volgen
Je hebt tijdens het hele proces volledig inzicht in de voortgang van je e-mail.
Kostenbesparend
Een Aangetekende e-mail is goedkoper dan de fysieke variant waarbij ‘gewicht’ ook niet uitmaakt voor de prijs die je betaald.
100%
rechtsgeldig in EU
Aangetekend Mailen voldoet volledig aan Europese regelgeving. De rechtbank erkent de aangetekende e-mail als juridisch bewijs.
85%
hogere attentiewaarde
Bezorging via Aangetekend Mailen trekt veel meer aandacht dan een gewone e-mail of poststuk.
2
minuten slechts
Supersnel versturen én bezorgen zonder dat je de deur uit hoeft.
Waarom Aangetekend Mailen?
Een Aangetekende Mail versturen is eenvoudiger en voordeliger dan het versturen van een aangetekende brief per post. Daarnaast heb je meer zekerheid dat het bericht ook daadwerkelijk bij de ontvanger terecht komt. Na de verzending ontvang je direct een statusmail in je eigen mailbox met een statusbiljet. Met het statusbiljet kan je de real-time status van je Aangetekende Mail volgen. Hierdoor heb je meer grip op de situatie en kan je met een gerust hart belangrijke informatie via een Aangetekende Mail versturen.