Huur opzeggen bedrijfsruimte

Huur opzeggen bedrijfsruimte

  • Opstellen van je e-mail
  • Controleren van je e-mail
  • Identificeren zodat we zeker weten wie je bent
  • Betalen voor verzending € 5,45

Soorten bedrijfsruimten

In de wet wordt verschil gemaakt tussen twee soorten bedrijfsruimten, namelijk middenstandsbedrijfsruimte en overige bedrijfsruimte. Hiervoor gelden verschillende regels waarmee je rekening dient te houden bij de opzegging. Het is belangrijk eerst vast te stellen om welk soort bedrijfsruimte het gaat.

Middenstandsbedrijfsruimte

Een middenstandsbedrijfsruimte is een bedrijfsruimte dat voor het publiek toegankelijk moet zijn en waar het product of dienst direct geleverd wordt. Denk hierbij aan horeca- en winkelbedrijven. Een huurder van dit soort bedrijfsruimte krijgt extra wettelijke huurbescherming. De reden hiervoor is dat bijvoorbeeld winkeliers meer gebonden zijn aan de plaats waar hun bedrijfsruimte is gevestigd.

Overige bedrijfsruimte

Alle bedrijfsruimten die niet onder de middenstandsruimte vallen zijn overige bedrijfsruimtes. Bij overige bedrijfsruimte geldt niet dat deze voor het publiek toegankelijk moet zijn. Meestal betreft het kantoorruimtes of opslagruimtes. Hiervoor gelden in principe de algemene regels voor elke huurovereenkomst. Maar de wet geeft dit soort bedrijfsruimte extra ontruimingsbescherming.

Opzegtermijn huurcontract

Als het een middenstandsbedrijfsruimte betreft dan kent de huurovereenkomst een periode van vijf jaar. Na deze vijf jaar wordt het contract automatisch verlengd met nog een vijf jaar. Daarna loopt het contract voor onbepaalde tijd door. Na het verstrijken van deze termijnen beëindigd het contract niet automatisch. Als de verhuurder of huurder de overeenkomst wil opzeggen dan dient er van te voren een opzegtermijn van één jaar in acht nemen.

Voor overige bedrijfsruimte gelden de algemene regels die voor elke huurovereenkomst gelden. De opzegtermijn van het huurcontract is gelijk aan de betalingstermijn: minimaal één maand en maximaal drie maanden. Een betalingstermijn van één maand is het meest gebruikelijk. Als er in het huurcontract een langere opzegtermijn staat dan de betalingstermijn dan hoeft daar niet aan gehouden te worden. De opzegtermijn is dan maximaal één betalingstermijn.

Stap 1

Opstellen e-mail

Huur opzeggen bedrijfsruimte

Stap 2

Controleren e-mail

Huur opzeggen bedrijfsruimte

Stap 3

Identificeren

Huur opzeggen bedrijfsruimte

Stap 4

Betalen

Huur opzeggen bedrijfsruimte

Voordelen van Aangetekend Mailen

Huur opzeggen bedrijfsruimte

Je verstuurt supersnel belangrijke documenten met extra zekerheid, zonder dat je de deur uit hoeft.

Huur opzeggen bedrijfsruimte

Je e-mail en bijlagen worden beveiligd verzonden. Daarbij ontvang je een verzendbewijs én een ontvangstbewijs.

Huur opzeggen bedrijfsruimte

Jouw Aangetekende e-mail wordt direct aangeboden aan de ontvanger, zonder wachttijd.

Huur opzeggen bedrijfsruimte

Je hebt tijdens het hele proces volledig inzicht in de voortgang van je e-mail.

Huur opzeggen bedrijfsruimte

Een Aangetekende e-mail is goedkoper dan de fysieke variant waarbij ‘gewicht’ ook niet uitmaakt voor de prijs die je betaald.

Huur opzeggen bedrijfsruimte

rechtsgeldig in EU




Een Aangetekende Mail versturen is eenvoudiger en voordeliger dan het versturen van een aangetekende brief per post. Daarnaast heb je meer zekerheid dat het bericht ook daadwerkelijk bij de ontvanger terecht komt. Na de verzending ontvang je direct een statusmail in je eigen mailbox met een statusbiljet. Met het statusbiljet kan je de real-time status van je Aangetekende Mail volgen. Hierdoor heb je meer grip op de situatie en kan je met een gerust hart belangrijke informatie via een Aangetekende Mail versturen.

Huur opzeggen bedrijfsruimte

Klanten die ons vertrouwen